امیر سرتیپ دوم علی حاجیلو روز شنبه در بازدید از فعالیت ایستگاه ضدعفونی و کنترل و پایش مقابله با کرونا در سه راهی ایواوغلی خوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد ایستگاه‌های کنترل و پایش و ضدعفونی در ورودی شهرها از اقدامات سازنده ارتش برای مقابله با ویروس کروناست.

وی اضافه کرد: نیروی زمینی ارتش در شمال‌غرب کشور برای مقابله با ویروس کرونا در قالب رزمایش پدافند بیولوژیک امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در سه محور ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و روستایی، استقرار در ورودی شهرها و ایجاد ایستگاه‌های پایش و کنترل و ایجاد استراحتگاه‌های بهبود یافتگان کرونا فعالیت می‌کند. 

وی بیان کرد: نیروی زمینی ارتش در قالب ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و روستایی تاکنون در ۸۰ مرحله در منطقه شمال‌غرب کشور اقدام به عملیات شبانه‌روزی کرده است. 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش گفت: ایجاد نقاهتگاه و استراحتگاه برای بهبود یافتگان از بیماری کرونا در ۱۱ شهرستان شمال‌غرب کشور از دیگر اقدامات مهم ارتش در منطقه بوده است.

امیر حاجیلو بیان کرد: ظرفیت این استراحتگاه‌ها بیش از ۸۵۰ تخت برای ارائه خدمات به بهبودیافتگان بوده که در اختیار حوزه بهداشت و درمان استان‌های شمال‌غرب کشور قرار گرفته است. 

وی تاکید کرد: نیروی زمینی ارتش تا ریشه کنی بیماری کرونا رزمایش پدافند بیولوژیکی را در مناطق شمال‌غرب کشور ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.