حسین عباسی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این همکاری و همراهی مردم با مسوولان در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بدون شک موجب خواهد شد زنجیره گسترش کرونا قطع و این بیماری در این منطقه ریشه‌کن شود.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم در مسدودسازی مبادی ورودی و خروجی شهرها، روستاها و همچنین تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها در این روز انجام شده بود افزود: شهروندان فهیم و مسوولیت‌شناس این شهرستان نیز همکاری بسیاری خوبی را با مجریان قانون داشتند و روز طبیعت را در خانه و کنار عزیزان‌شان سپری کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم این شهرستان از اولین لحظات اعلام و آغاز اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نهایت همکاری و همراهی را با مسوولان و خدمتگذاران خود داشتند، از افراد معدودی که هنوز به درک درستی از آثار مخرب بیماری کرونا نرسیده‌ و عمق این فاجعه را درک نکرده‌اند خواست برای سلامتی خود و خانواده‌شان موارد اعلام شده از سوی مسوولان را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: برابر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای کاهش بیماری کرونا  تا ۲۰ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود مردم همکاری خوبی در اجرای این طرح داشته باشند.

«عباسی»، تاکید کرد: مردم و مسوولان باید در این راه دشوار ثابت قدم‌تر و مصمم‌تر از قبل با یکدیگر همراه شوند تا بتوان این مهمان ناخوانده را بیرون کرد.

آذربایجان‌غربی طی حدود یک ماه گذشته همواره در مقایسه با سایر استان‌ها کمترین میزان ابتلا را داشته و با وجود توجه به پدافند غیرعامل و مهیاکردن تخت‌های بیمارستانی در جای‌جای استان، تعداد زیادی از این تخت‌ها با اجرای اقدامات پیشگیرانه و همراهی مردم خالی مانده است.

اگرچه ویروس کرونا ناشناخته و کنترل روند شیوع آن به شدت با رفتار مردم استان در هم آمیخته است اما تعداد بهبودیافتگان و افزایش نیافتن نامتعارف مبتلایان و فوتی‌ها نشان از آن دارد که این بیماری در آذربایجان‌غربی افسارگسیخته نیست و روی مدار مدیریت قرار دارد.

این استان از روز هشتم اسفند سال گذشته با شناسایی نخستین مورد ابتلا به بیماری کرونا در ردیف استان‌های درگیر این بیماری قرار گرفت اما از جمله آخرین استان‌هایی بود که وارد لیست شد و در روزهای نخست نیز، روند بیماری سرعت بسیار کمی‌ داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.