سید محسن حمزه‌لو روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از این طرح ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به طول ۵٠ کیلومتر است که در پنج قطعه درحال اجرا بوده و برنامه‌ریزی عملیاتی برای اتمام و بهره‌برداری از سه کیلومتر از این مسیر در یک‌ماه آینده انجام خواهد شد. 

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی طرح احداث بزرگراه ارومیه به سرو همانند دیگر طرح‌های ساخت و توسعه راه‌های استان از روزهای نخست فروردین بی‌وقفه با رعایت اصول مهندسی، ایمنی و بهداشتی همچنان ادامه دارد. 

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این محور ۵۰ کیلومتری در اتصال به پایانه مرزی سرو و ترانزیت کالا و مسافر و حمل و نقل، در سال‌های گذشته نیز ۲۰ کیلومتر از این محور تبدیل به بزرگراه شده بود.

وی ادامه داد: تکمیل طرح احداث بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو با توجه به اهمیت این محور در دسترسی به پایانه مرزی سرو و حمل و نقل بین‌المللی جزو برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل راه و شهرسازی استان به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: توسعه مبادلات اقتصادی کشورهای ایران و ترکیه، جذب گردشگر و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم‌ترین تاثیرهای اجرای این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران – تبریز – بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع ترین زمان ممکن صورت گیرد.

«حمزه‌لو»، کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی این بزرگراه را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، این محور یکی از محورهای مهم و منشعب به کریدور بزرگراهی غرب کشور است که تکمیل تعریض و بهسازی آن، زمینه جهش در حجم مبادلات تجاری منطقه را فراهم می‌کند. 

پیش‌بینی‌ می‌شود، امسال شاخص توسعه راه‌های آذربایجان‌غریی جهش چشم‌گیری داشته باشد.

عملیات احداث و بهسازی بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو از دهه ۸۰ شروع شده بود که با توجه ویژه دولت تدبیر و امید و توسعه راه‌های ارتباطی اتمام این طرح با جدیت پیگیری می‌شود.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.