هاشم لاجانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در طول یک سال گذشته بالغ بر ۱۱ هزار مورد بازرسی از اصناف مختلف در ۲ شیفت صبح و بعدازظهر با مشارکت اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف و اداره تعزیرات حکومتی در این شهرستان انجام شد.

وی ادامه داد: در این مدت ۹۸۵ پرونده تخلف صنفی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال و نسبت به اعمال قانون برای آنها تشکیل پرونده شد.

وی اضافه کرد: بیشترین تخلف ثبت شده مربوط به صنف موادغذایی، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی است که درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، گران‌فروشی، کم‌فروشی و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به ترتیب بیشترین موارد تخلف را به خود اختصاص داده است.

رییس اداره اتاق اصناف مهاباد بیان کرد: در همین مدت همچنین ۵۶۷ مورد شکایت از واحدهای مختلف صنفی از طریق شماره ۱۲۴ توسط شهروندان گزارش شد.

لاجانی اظهار داشت: در یک سال گذشته ۶۵۰ واحد بدون پروانه کسب شناسایی شد که از سوی واحد بازرسی برای آنها جهت اخذ پروانه کسب از اتحادیه‌های مربوطه دعوتنامه ارسال و راهنمایی‌های لازم انجام شد.

وی گفت: در طول یک سال گذشته همچنین چهار گروه ۲ نفره مشترک اتاق اصناف در قالب بازرسی و نظارت در سطح شهرستان به منظور کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها برای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی و غیرصنفی فعال بودند.

اجرای طرح نظارت بر بازار و واحدهای صنفی مهاباد در قالب گشت‌های مشترک با هدف نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی ارایه دهنده کالا و خدمات در طول سال انجام می‌گیرد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای حدود ۹ هزار واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.