محمد جهین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار شامل ۱۴۰ تُن پرتقال و ۴۰ تُن سیب است که با نرخ مصوب ۶۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم در بین مراکز عرضه در این شهرستان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه میوه شب عید در ۱۳ نقطه پر تردد این شهر با هماهنگی بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت توزیع شده، اظهار داشت: توزیع این میزان میوه در راستای مبارزه با گرانی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هر سال قبل از فرا رسیدن عید انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به تجربه سال‌های قبل این میزان میوه نیاز بازار مهاباد در ایام عید را تامین می‌کند و در این خصوص کمبودی وجود ندارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی از جمله گرانفروشی، جابجایی میوه، عدم عرضه، عرضه خارج از شبکه توزیع و عدم نصب قیمت مصوب در معرض دید عموم، با متخلفان طبق قانون نظام صنفی برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه مقدار میوه توزیع شده برای ایام عید امسال ۲۰ تن افزایش یافته است، ادامه داد: سال گذشته نیز ۱۲۰ تن پرتقال و ۴۰ تن سیب برای این ایام توزیع شده‌بود.

مهاباد با تولید سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تن سیب درختی جزء شهرستان‌های برتر در تولید این محصول است که علاوه‌بر تامین سیب شب عید این شهرستان به دیگر نقاط کشور نیز ارسال می‌شود.

این شهرستان یکی از قطب‌های کشاورزی و تولید سیب در استان است که دارای بیش از ۸۱ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.