عباس آغاز روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان گوشت به دلیل انقضای تاریخ مصرف و رعایت نکردن شرایط نگهداری طی ۱۰۵ مورد بازرسی، کشف و ضبط و در مکان مناسب معدوم‌سازی شد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط برای ۱۲ واحد صنفی متخلف نیز پرونده قضایی تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی اضافه کرد: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت‌مرغ که در سطح مغازه‌ها و رستوران‌های این شهر توزیع می‌شود باید گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان یا شهرستان های مبدا داشته باشد.

مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد از عرضه‌کنندگان و تولیدکنندگان فرآورده‌های خام دامی این شهرستان خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی و قوانین موجود با گروه‌های نظارت دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

آغاز گفت: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ به این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود.

وی تاکید کرد: شهروندان مهابادی گوشت دام را از قصابان دوره‌گرد خریداری نکنند و از گوشت‌هایی که مهر دامپزشکی دارند و بهداشتی هستند استفاده کنند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در شهرستان مهاباد ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.