ایوب آذین‌پور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، سلامت افرادی که قصد ورود به این شهرستان را دارند با استقرار این پایگاه‌ها در سه ورودی از طرف میاندوآب، تکاب و بوکان کنترل و پایش می‌شود.

وی بیان کرد: در این پایگاه‌ها نیروهای داوطلب هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و ماموران نیروی انتظامی این شهرستان که مجهز به دستگاه تب‌سنج هستند، دمای بدن مسافران و رانندگان ورودی را اندازه‌گیری کرده و در صورت تب بالا و مشکوک بودن برای اقدامات تشخیص تخصصی آنان را به مرکز درمانی معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه موارد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان هم گزارش شده است، اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن تعطیلات نوروزی و احتمال افزایش سفرهای نوروزی یکی از راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری کنترل مبادی ورودی این شهر است.

فرماندار شاهین‌دژ با اشاره به دیگر اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا، اضافه کرد: مغازه‌داران، کسبه و واحدهای صنفی این شهرستان جز سوپرمارکت، نانوایی، قصابی و داروخانه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده‌است.

وی همچنین بیان کرد: قرائت کنتورهای خانگی آب و فاضلاب، برق و گاز تا اطلاع ثانوی ممنوع است و هیچ شخصی از این ارگان‌های خدمات‌رسان حق ندارد به در منازل مردم مراجعه کند.

آذین پور با تاکید بر رعایت بهداشت فردی توسط شهروندان برای پیشگیری از این بیماری اضافه کرد: شهروندان درصورت مشاهده موارد مشکوک به این بیماری به شبکه بهداشت و درمان اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۹ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۳۵۴ نفر جان خود را از دست داده و ۲ هزار و ۹۵۹ نفر بهبود یافته‌اند.

تاکنون آزمایش ۱۰۰ نفر از شهروندان آذربایجان‌غربی در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده و چهار نفر نیز از این تعداد فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.