عبدالسلام مام‌عزیزی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین منظور فراخوانی برای جذب ایده و طرح خلاقانه برای ایجاد بنای یادبود این قهرمان اشنویه‌ای منتشر شده که طرح برتر در محوطه ۸۰۰ متری مزار او در قلاتوک این شهر ساخته می‌شود.

وی اضافه کرد: در این فراخوان از علاقه‌مندان خواسته شده تا طرح پیشنهادی با قابلیت معرفی مقام شامخ «سیامند رحمان» را تا ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ به شهرداری اشنویه ارسال کنند.

وی بیان کرد: عرصه اختصاص داده شده به این طرح در پارک جنگلی قلاتوک و در محل فعلی مقبره مرحوم سیامند رحمان است و از معیارهای عمومی در نظر گرفته شده در این فراخوان منحصر به فرد بودن، هویت معماری ایرانی و دارای ویژگی‌های لازم متناسب با شرایط خاص سایت از نظر ابعاد و اندازه و مواجهه خلاقانه با شخصیت ورزشی مرحوم قهرمان «سیامند رحمان» است.

سیامند رحمان، قویترین مرد معلول فوق سنگین وزنه‌برداری پارالمپیک و جهان، اوایل اسفند امسال بر اثر ایست قلبی در منزلش در اشنویه جان به جان آفرین تسلیم کرد و در این شهر نیز به خاک سپرده شد.

«سیامند رحمان» در پارالمپیک ۲۰۱۶ «ریو» با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی تاریخ‌ساز شد؛ وی پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان عنوان کرد که در توکیو دوباره خواهد درخشید.

۲ مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، پنج مدال طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان و سه مدال طلای بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۰ گوانژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا از سیامند ورزشکاری برجسته در سطح رقابت‌های بین‌المللی ساخته بود.

او متولد ۱۳۶۷ و اهل شهرستان اشنویه از توابع آذربایجان‌غربی و وزنه‌بردار سنگین وزن ایران بود که در سال ۱۳۸۷ برای اولین‌بار به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری معلولان دعوت شد.

«سیامند رحمان» ملی‌پوش پرافتخار پاراوزنه‌برداری ایران همچنین به‌ عنوان یکی از ستارگان کمپین معرفی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی شده بود.

وی همچنین چندین بار در نظرسنجی کمیته بین‌المللی پارالمپیک بهترین ورزشکار ماه انتخاب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.