ناصر حضرتی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تجهیز درآمد آذربایجان‌غربی افزود: این میزان شامل اعتبار هزینه‌ای دستگاه‌های استانی، عمرانی استانی، ملی و ملی استانی‌شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در لایحه بودجه سال آینده ۱۶ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال درآمد برای آذربایجان‌غربی پیش‌بینی شده که ۱۹ درصد بیشتر از امسال است.

وی بیان کرد: از کل درآمدهای سال آینده ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل مالیات و پنج‌هزار و ۸۰ میلیارد ریال مربوط به دیگر بخش‌های درآمدی است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه شاهد تحقق ۹۶ درصدی مالیات پیش‌بینی شده استان در ۱۰ ماه سال جاری هستیم، گفت: وصول مالیات در سال جاری در مجموع ۴۳ درصد رشد داشته که ۶۲ درصد در مالیات‌های مستقیم و ۳۸ درصد در مالیات بر ارزش افزوده بوده‌است.

حسن کوماسی با اشاره به تحقق‌نشدن ۴۲۰ میلیارد ریال از درآمدهای مالیاتی استان، اظهار کرد: با همکاری دادگستری و نیروی انتظامی، ۳۵ پرونده در زمینه کارت‌های بازرگانی در دادگاه‌های استان تشکیل و نسبت به توقیف اموال و فراخوانی متخلفان اقدام شده و به زودی قسمتی از معوقه‌ها و مطالبات وصول می‌شود.

وی از توزیع یک‌هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در ۱۰ ماه سال جاری خبر داد و افزود: بیشترین میزان وصول مالیات طی سال جاری از شهرستان ارومیه بود که نزدیک به ۷۰ درصد مالیات را تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایرنا، لایحه بودجه سال آینده کشور در مراحل بررسی و تصویب قرار دارد.

اعتبارات هزینه‌ای همواره از ماه نخست سال و اعتبارات عمرانی از ماه پنجم یا هفتم هزینه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.