خشایار صنعتی روز سه‌شنبه در جلسه خدمات سفر نوروزی این شهرستان افزود: این کمیته‌ها شامل خدمات انتظامی و امنیتی، امور شهری و دهیاری‌ها، برنامه‌ریزی و آمار، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و شکایات، خدمات حمل و نقل ترافیک، خدمات امداد و نجات، خدمات بهداشتی و سلامت و اطلاع‌رسانی است.

وی با بیان اینکه وظایف هر یک از کمیته‌ها توسط اداره میراث فرهنگی مشخص و ابلاغ شده است، ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان، ضمن آماده‌باش کامل، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن اماکن اقامتیو سرویس‌های بهداشتی، تهیه ماسک و مواد بهداشتی و تهیه مواد شوینده و پک‌های بهداشتی به گردگشران آمادگی داشته باشند. 

وی اضافه کرد: کمیته‌های ذیربط همچنین باید کشیک‌های اداری دایر و برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران در طول تعطیلات با یکدیگر همکاری کنند.

وی ادامه داد: شرکت‌های بیمه‌ای نیز باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم را برای نهایت همکاری با مسافران نوروزی داشته باشند تا در هنگام تصادف، گردشگران در کمترین زمان ممکن به مشکل آنان رسیدگی شود.

شهرداری مهاباد در حال آمادسازی شهر برای حضور گردشگران است

مسوول واحد روابط عمومی شهرداری مهاباد نیز در این جلسه گفت: شهرداری به سبب مسوولیت ذاتی خود در مدیریت شهری با تمام امکانات و تجهیزات خود در بخش‌های خدماتی، عمرانی و آتش‌نشانی درصدد ارایه بهترین خدمات به هموطنانی است که در ایام نوروز خواهان سفر به این شهرستان هستند.

عزیز عزیزنژاد با اشاره به اینکه کمیته برنامه‌ریزی و آمار نیز به طور اختصاصی در شهرداری تشکیل شده است، بیان کرد: از ۱۵ اسفندماه به مدت یک ماه هرگونه حفاری در سطح شهر قطع خواهد شد و عملیات لکه‌گیری، تنظیف و پاکسازی معابر و خطکشی خیابان‌ها در این تاریخ آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: تزیین و زیباسازی معابر، راه‌اندازی تمامی آب نماهای سطح شهر و پارک و فضاهای سبز و بازسازی پنل‌های برق در بوستان‌های این شهرستان در دست اجراست.

وی افزود: تهیه و توزیع نقشه طرح تفصیلی شهر، شست‌وشوی معابر و تعویض پرچم‌های فرسوده، نصب بنرهای خوش‌آمدگویی، توزیع بروشورهای مخصوص معرفی اماکن دیدنی، تاریخی شهر و ویژه چهارشنبه سوری در بین شهروندان، ساماندهی نیروهای مستقر در مبادی خروجی شهر با جلیقه‌های مخصوص جهت توزیع کیسه‌های زباله مخصوص روز ۱۳ بدر نیز از دیگر اقدام پیش بینی شده در این ایام است.

وی یادآور شد: در همین راستا طرح تشدید جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهرستان و انتقال آنان به مرکز نگهداری این سگ‌ها نیز آغاز شده است.

پذیرش مهمانان نوروزی توسط آموزش‌وپرورش در مدارس قطعی نشده است

دبیر ستاد اسکان فرهنگیان مهاباد نیز در این جلسه با بیان اینکه پذیرش مهمانان نوروزی توسط آموزش‌وپرورش هنوز قطعی نشده است، گفت: درصورت قطعی شدن پذیرش مسافران، ستاد اسکان فرهنگیان این شهرستان با ۱۹ مدرسه در قالب ۱۷۹ کلاس را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده خواهد شد.

کمال بهمن‌یار اظهار داشت: ۲ مدرسه دیگر با ۳۰ کلاس درس نیز برای مواقع ضروری مشخص شده است که اگر تعداد مهمانان نوروزی افزایش پیدا کند، پذیرش در این ۲ مدرسه نیز انجام می‌شود.

آمادگی اماکن اقدامتی مهاباد برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد هم در این جلسه گفت: در این شهرستان پنج هتل، سه مهمانپذیر، یک هتل آپارتمان و سه اقامتگاه بوم گردی فعال است و این اماکن در مجموع ۴۱۷ تخت فعال دارد که برای ایام تعطیلات آمادگی کامل برای جذب گردشگر دارند.

غلامرضا عبده با بیان اینکه هتل‌های مهاباد دارای درجه یک تا چهار است، عنوان کرد: در مجموع هتل‌های این شهرستان دارای ۱۳۵ اتاق و ۳۳۱ تخت فعال بوده و سه مهمانپذیر با درجه ممتاز دارای ۵۶ اتاق با ۱۴۷ تخت و هتل آپارتمان این شهر دارای ۱۲ سویت و ۳۶ تخت است.

وی اضافه کرد: در بخش گردشگری روستایی نیز سه اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان فعال است که در نوروز امسال برای اسکان و پذیرایی از علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

عبده افزود: نوروز سال گذشته ۴۷۳ هزار مسافر از جاذبه‌های گردشگری مهاباد دیدن کردند که از این تعداد ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ نفر برای حداقل یک شب در مراکز اقامتی این شهرستان اقامت داشتند.

در ادامه این جلسه، مسوولان کمیته‌های حمل‌ونقل، امنیت و ترافیک، اسکان و بهداشت نیز به ارایه برنامه های خود در ایام نوروز برای رفاه حال گردشگران پرداختند.

آذربایجان‌غربی رتبه نهم گردشگری در بین استان‌های کشور را دارد و در این میان شهر مهاباد نیز یکی از اصلی‌ترین مناطق پربازدید این استان برای گردشگران به شمار می‌رود.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.