علیرضا شیخی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امسال گازرسانی به ۱۴۲ روستای استان طی ماه جاری به اتمام رسید افزود: در حال حاضر یک هزار و۲۰۰ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا بهره مندی خانوارهای روستایی از ۶۷ درصد به ۸۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی از نصب ۱۵ هزار و ۵۱۸ انشعاب گاز از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و اضافه کرد: در مجموع ۴۱ هزار و ۴۸۴ مشترک جدید به تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان افزوده شده است.

شیخی با بیان اینکه هم اکنون ۴۲ شهر استان با ضریب بهره مندی ۹۹.۴ درصدی از گاز طبیعی بهره مند هستند گفت: طرح گاز رسانی به سایر شهرهای باقی مانده استان در دست مطالعه و طراحی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی افزود: در سال‌های گذشته آذربایجان‌غربی به لحاظ گازرسانی به روستاها جز استان‌های کم‌برخوردار کشور بود، از سال ۱۳۹۲ گازرسانی روستایی شتاب بیشتری گرفت و از ۳۱۳ روستا در ابتدای طی سال‌های اخیر به یک‌هزار و ۲۰۰ روستا در سال‌جاری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در ۵۰۰ روستای استان عملیات گازرسانی در حال اجراست، گفت: بسیاری از این روستاها در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی قرار دارند که با همه توان برای حل مشکلات آنان اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با بیان اینکه امکان لقب دادن استان سبز به آذربایجان‌غربی غیرممکن است، گفت: برخی روستاها در این استان وجود دارد که گازرسانی به آنها امکان نداشته و حتی صرفه اقتصادی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.