«سعید رهبرسوره» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در قالب بیش از ۱۵ تیم و هر تیم شامل پنج نیروی ماهر است که در صورت لزوم خدمات ضروری را به حادثه‌دیدگان ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ خودرو کمک‌دار، ۱۳ خودرو آمبولانس و هفت ست نجات سازمان حمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در حالت آماده‌باش قرار دارند که در صورت لزوم به مناطق مورد نظر اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: در پی ورود سامانه بارشی به آذربایجان‌غربی تمامی تیم‌های امداد جاده‌ای هلال‌احمر استان به صورت آماده‌باش درآمدند و آماده امدادرسانی به هموطنان نیازمند می‌باشند.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی اظهار کرد: نیروهای عملیاتی تمامی شهرستان‌ها با تجهیزات کامل آماده اعزام و کمک‌رسانی به در راه‌ماندگان می‌باشند و در صورت اعلام نیاز برای ارسال اقلام امدادی از جمله چادر، پتو و بسته‌های امدادی و اسکان موقت هموطنان گرفتار در برف و کولاک آماده هستند. 

«سعید رهبرسوره» اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی‌ها، رانندگان باید زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی، سوخت کافی و لباس گرم به‌ همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: شهروندان گرفتار در کولاک می‌توانند با شماره ۱۱۲ این نهاد تماس بگیرند تا از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخگویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این سازمان است.

امدادرسانی در سوانح جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.