محمد شاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با آماده‌سازی زمینه صدور مجوزهای صنعتی رمز ارزها، خدمات تخصصی و کارشناسی نیز در این زمینه به متقاضیان ارائه کرده‌ و تاکنون ۱۸ واحد نیز با مجوز قانونی، فعالیت اقتصادی دارند.

وی ادامه داد: نخستین جواز استخراج «رمز ارز» کشور در این استان صادر شده است که امیدواریم این روند در ماه‌های آینده نیز ادامه یابد.

وی بیان کرد:  استقرار واحد استخراج کننده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، داشتن توان برق مصرفی بالای ۲۵۰ کیلووات و تامین زیرساخت‌های لازم و تجهیزات پس از اخذ مجوز از مبادی مرتبط با تعرفه‌های گمرکی از شرایط صدور جواز تاسیس استخراج رمز ارز برای متقاضیان است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت رمز ارزهای دیجیتالی در دنیا و سوق فضای کسب و کار در فضای مجازی به این سمت، صدور مجوز استخراج رمزارز در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته‌است.

کارشناس مسوول صدور مجور سرمایه‌گذاری اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: استخراج ارز دیجیتالی از حدود ۱۰ سال پیش با «بیت‌کوین» آغاز شد و با توجه به استقبال جهانی از آن، انواع گوناگونی از رمز ارزها ایجاد شد که برخی از آنها موفق بودند و مورد اقبال قرار گرفتند و بسیاری از آنها از گردونه رقابت خارج شده‌است.

وی اظهار امیدواری کرد که با همراهی بخش خصوصی، مجوزهای دیگری نیز در این بخش صادر شود.

«کریپتوکارنسی» یا رمز ارز به دسته‌ای از پول‌های دیجیتال یا مجازی گفته می‌شود که در آن‌ها از رمزنگاری (کریپتوگرافی) برای تراکنش‌های مالی استفاده شده‌ است؛ طوری که رمزگشایی آن‌ها بسیار دشوار و بعضا غیرممکن است.

هیات وزیران در ششم مرداد با استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده به عنوان یک فعالیت صنعتی و با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد.

جلسه آشنایی با نحوه استخراج رمز ارز وتشریح دستورالعمل‌های لازم برای صدور جواز تاسیس ومجوزهای قانونی برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بخش برای مدیران شهرستان جنوب استان شامل تکاب، شاهین‌دژ، میاندوآب، بوکان، مهاباد، نقده، سردشت، پیرانشهر واشنویه به میزبانی مهاباد برگزار و موارد قانونی و نحوه صدور مجوز تاسیس تشریح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.