محمدعلی نائل قراملکی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود بارش برف، مشکلی در مسیر باند هواپیمایی و فرودگاه ارومیه وجود ندارد و پنج پرواز ورودی و ۶ پرواز خروجی امروز طبق برنامه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین یک پرواز ورودی خارجی و یک پرواز خروجی خارجی در برنامه امروز فرودگاه ارومیه وجود دارد که طبق برنامه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باند فرودگاه ارومیه برای نشست و برخاست هواپیما آماده است، اظهار داشت: تلاش بی‌وقفه تیم عملیات زمستانی فرودگاه برای عملیاتی نگهداشتن باند و انجام ایمن پروازها ادامه دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیر و تداوم آن، مسافران برای اطمینان بیشتر از انجام پرواز پیش از مراجعه به فرودگاه ارومیه با اطلاعات پرواز تماس بگیرند.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی اضافه کرد: شماره تماس‌های ۱۹۹ یا تلفن مستقیم ۳۲۷۷۷۷۶۶ - ۰۴۴ پاسخگوی مسافران است و آنان می‌توانند از این طریق از وضعیت پروازهای این فرودگاه یا تاخیرهای احتمالی اطلاع یابند.

«قراملکی» با اشاره به اینکه پروازهای این فرودگاه بدون مشکل انجام شده‌، تاکید کرد: از زمان اعلام پیش‌بینی بارش برف تمام تدابیر لازم اندیشیده شده‌است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

آذربایجان‌غربی سه فرودگاه در شهرهای ارومیه، خوی و ماکو دارد ولی بخش قابل توجهی از پروازهای این استان از طریق فرودگاه ارومیه انجام می‌شود؛ تهران، مشهد و استانبول سه مسیر پروازی پرتردد فرودگاه ارومیه به شمار می‌رود.

روزانه به طور متوسط پنج پرواز و هفته‌ای ۳۹ پرواز، شامل ٢ پرواز به مقصد مشهد و ٢ پرواز به مقصد استانبول و ۳۵ پرواز به مقصد تهران توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلف از فرودگاه ارومیه انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.