سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتقای فرهنگ مطالعه، تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی، ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی و اشاعه سنت حسنه اهدای کتاب از اهداف اجرای این پویش به شمار می‌رود.
منوچهر جعفری با اشاره به اینکه این پویش در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌شود، بیان کرد: فرهنگ مطالعه بسیار ارزشمند و مقدس است و ترویج فرهنگ اهدای کتاب از جمله گام‌های موثر در دستیابی به آن محسوب می‌شود.
وی از مردم، مسوولان، مدیران، ناشران، فرهیختگان و نویسندگان استان دعوت کرد تا با اهدای کتاب به نزدیکترین کتابخانه‌های عمومی به پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» بپیوندند.
وی ادامه داد: آدرس و شماره تماس کتابخانه‌های عمومی از طریق آدرس اینترنتی samanpl.ir برای داوطلبان شرکت در این پویش ملی قابل دسترسی است.
هم‌اکنون یک میلیون و  ۴۲۸ هزار و ۲۳۸ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که نسبت به سال قبل چهار درصد رشد داشته‌است.
۱۹ هزار و ۹۹۳ نسخه کتاب اهدایی طی ۱۰ ماه گذشته از سوی کتابخانه‌های عمومی استان جذب شد که اهدای چهار هزار نسخه کتاب توسط خانواده مرحوم «حاج‌محمد خلیل موفقی» در مهاباد، ۲ هزار و ۳۶۲ نسخه کتاب توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و ۳۵۰ نسخه کتاب توسط بنیاد نظامی پژوهی از شاخص‌ترین آنهاست.
با وجود گسترش ابزارهای ارتباطی و علم‌آموزی همچون فضای مجازی، نشریات،‌ رادیو و تلویزیون، کتاب همچنان بهترین ابزار برای ارتقای سطح معرفت به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.