محمدمهدی شهریاری روز شنبه در نشست ویژه صادرات سیب آذربایجان‌غربی که با حضور تشکل‌های صنفی صادرکنندگان، باغداران و سردخانه‌داران استان افزود: موانع متعدد پیش روی صادرات سیب با تلاش کارکنان حوزه‌های مرتبط در تهران و استان برداشته شده و در حال حاضر مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

وی با اشاره به مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور مبنی بر برقراری عوارض صادراتی برای محصول سیب درختی به منظور تنظیم بازار شب عید اضافه کرد: در همان لحظات اولیه تصویب این مصوبه، اعتراض  خود را ارائه داده‌ایم.

وی بیان کرد: با توجه به جایگاه استان در تولید و صادرات سیب درختی، برقراری هرگونه عوارض صادراتی به ضرر آذربایجان‌غربی است که در راستای حل این مشکل، تضمین لازم را برای تامین سیب مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان داده ایم.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم بازار شب عید ۲۵ هزار تن از محصول سیب استان را خریداری کرده و ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که جهت حذف عوارض صادراتی سیب، استان آمادگی تامین سیب مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان را دارد.

شهریاری تاکید کرد: باغداران و صادرکنندگان باید در راستای ایجاد بازارهای جدید و تثبیت حضور در بازارهای فعلی به کیفیت و بسته‌بندی محصول توجه ویژه‌ای داشته‌باشند.

به گزارش ایرنا، امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیب در آذربایجان‌غربی تولید شد که با اجرای طرح‌های صادراتی و تامین بازار داخل، کمتر از ۳۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌ها باقی مانده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.