نقی کریمی عصر روز پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در میاندوآب با بیان اینکه داعش پس از اشغال بیش از ۸۰ درصد خاک سوریه به چند کیلومتری کربلا و نجف رسیده بود، افزود: در این شرایط مدافعان حرم به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی وارد کارزار شده و حکومت داعش را نابود ساختند.
وی با بیان اینکه یکی از خدمات سردار شهید سلیمانی این بود که اجازه ورود جنگ به ایران را نداد، افزود: دشمنان هدفشان به راه‌انداختن جنگ در ایران بود که سردار سلیمانی دشمن را با رشادت کامل به عقب راند.
وی با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم در جبهه مقاومت، بیان کرد: در مقابله با داعش با دشمنی روبرو بودیم که تا بن دندان مسلح بود ولی رزمندگان مدافع حرم، آنان را نابود ساختند.
وی همچنین با اشاره به نقش سردار سلیمانی در جبهه مقاومت و نابودی داعش گفت: حاج قاسم کسی بود که شاخ استکبار و آمریکا را شکست و امروز رزمندگان ایرانی در خارج از مرزهای کشور و در جبهه مقاومت با الگو گرفتن از این سردار رشید اسلام حضور دارند.
این فرمانده جبهه مقاومت، با اشاره به اینکه محبت حاج قاسم در دل مردم ایران و کشورهای دنیا جای دارد، گفت: در برابر اقدام خصمانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی تنها یک سیلی از انتقام سخت خود را به آمریکا زدیم و سیلی‌های سخت دیگر را در کشورهای مختلف و با امدادهای غیبی شاهد هستیم که هر روز اخباری از نابودی و تلفات سنگین آمریکایی‌ها در کشورهای منطقه به گوش می‌رسد.
وی در ادامه با اشاره به توطئه استکبار در تشکیل داعش، اظهار داشت: هدف اصلی از ایجاد داعش مقابله با قدرت ایران و جبهه مقاومت بود که دشمن در رسیدن به آن شکست خورد.
«کریمی» با بیان اینکه خود آمریکایی‌ها به تشکیل و سازماندهی داعش اعتراف کرده‌اند، اظهار داشت: دشمن برای مقابله با اسلام در کنار داعش دست به ایجاد شیعه انگلیسی و اهل تسنن آمریکایی زد.
وی گفت: دشمن از اتحاد و همدلی مسلمانان خشمگین است و برای اختلاف‌افکنی میلیاردها دلار هزینه کرده و دست به توطئه‌های مختلف می‌زند.
وی بیان کرد: جنایات داعش تداعی‌کننده جنایات یزیدیان در روز عاشورا بود که در راه اسلام ستیزی و اسلام هراسی انجام می‌دادند.
این آیین با حضور پرشور مردم انقلابی و شهیدپرور میاندوآب و مسوولان در مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد؛ سینه‌زنی و مداحی در مدح حاج قاسم سلیمانی از بخش‌های دیگر این مراسم بود.
بامداد روز جمعه، ۱۳ دی‌ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.