حبیب‌الله شیوخی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این نیروهای نظامی ساعت ۱۲ ظهر دیروز، راهی روستای «علی‌سرخ» بیجار شده بودند اما پیش از رسیدن به مقصد در محور روستایی «عربشاه گروس - آی‌قلعه‌سی» تکاب گرفتار کولاک شدید شدند و قادر به حرکت نبودند.

وی بیان کرد: این افراد موقعیت خود را به فرماندار بیجار اعلام کردند و وی نیز در تماس با فرماندار تکاب خواستار امدادرسانی و نجات آنان شد.

وی اظهار داشت: پس از دستور و آماده‌باش فرماندار تکاب به نیروهای ستاد مدیریت بحران، اکیپی از راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و امدادگران هلال‌احمر تکاب برای نجات آنان به ۲۷ کیلومتری جاده «یاسوکند» در حدفاصل روستاهای عربشاه گروس و آی‌قلعه‌سی تکاب اعزام شدند.

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب ادامه داد: راهداران تکابی با ۲ دستگاه خودرو سنگین و لودر و پنج نفر از امدادگران هلال احمر این شهرستان پس از ۱۱ ساعت تلاش بی‌وقفه و جدال با برف و کولاک، مسیر را بازگشایی کردند و این افراد را نجات دادند.

«شیوخی»، با بیان اینکه در این عملیات امداد و نجات جمعی از نیروهای امدادی هلال‌احمر بیجار و پاسگاه انتظامی جعفرآباد نیز حضور داشتند، افزود: راه دسترسی روستای «علی‌سرخ» شب گذشته به علت کولاک شدید بسته شد و فرمانده سپاه بیجار و همراهانش قادر به عزیمت به این روستا نشدند؛ آنان پس از ساعت‌ها گرفتار شدن در برف به شهرستان بیجار بازگشتند.

وی گفت: این عملیات که به علت سخت‌گذر بودن محور روستایی و تداوم کولاک شدید از اهمیت ویژه‌ای بود، با هماهنگی فرمانداران ۲ شهرستان تکاب و بیجار و مدیران کل ستاد مدیریت بحران استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان با موفقیت انجام شد و به هیچ یک از این نیروهای نظامی در طول مسیر آسیبی وارد نگردید.

بیجار در استان کردستان و تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی در فاصله ۸۵ کیلومتری هم واقع شده و راه دسترسی بسیاری از روستاهای این شهرها سخت‌گذر و برف‌گیر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.