محسن خادمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به این امر، شهروندان هنگام تردد در این محورها از بوق‌زدن و تیراندازی با سلاح شکاری خودداری کرده و در صورت مشاهده بهمن در این مسیرها، موضوع را به عوامل راهداری اطلاع دهند.

وی در خصوص وضعیت تردد در گردنه‌های مهاباد بیان کرد: هم‌اکنون بر اثر بارش بارش برف در گردنه‌ «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان و گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت جاده لغزنده بوده و تردد خودروها تنها با زنجیرچرخ ممکن است.

وی اضافه کرد: عوامل راهداری با استقرار در این مسیرها، مشغول برف‌روبی و نمک‌پاشی هستند و به رانندگان و مسافرانی که در این مسیرها تردد می‌کنند، امدادرسانی خواهند کرد.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به بازگشایی تمامی محورهای روستایی این شهرستان گفت: با تلاش‌ شبانه‌روزی عوامل راهداری، راه دسترسی همه ۴۰ روستایی که به خاطر بارش برف و کولاک مسدود شده بود، بازگشایی شده‌است.

خادمی تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

وی افزود:  ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد با ورود سامانه بارشی از دیروز، بارش برف و باران در مناطق جنوب آذربایجان‌غربی آغاز شده و بارش برف و باران و ناپایداری هوا تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.