این واحدهای تولیدی، صنعتی شامل  واحد تولیدکندانسور و هواساز، واحد تولیدی پوشاک، واحد تولیدی- صنعتی توازن الکترونیک، واحد تولیدی پوشاک زنانه و دخترانه و واحد تولیدی جارو برقی و بخاری برقی روز پنجشنبه به مرحله تولید وارد شد.

واحد تولید کندانسور و هواساز با حجم سرمایهگذاری پنج میلیارد و ۴۶میلیون ریالی بخشخصوصی و اشتغالزایی برای ۱۰ نفری وارد مرحله تولید شد.

واحد تولید پوشاک نیز با حجم سرمایهگذاری پنج میلیارد و ۱۰ میلیون ریالی و اشتغالزایی برای ۳۰ نفر نیز با سرمایهگذاری بخشخصوصی راه‌اندازی شد.

واحد تولیدی، صنعتی توازن الکترونیک که تولید یرق‌آلات و ابزارآلات و  برش ورقهای فولادی رلبهرل است، با حجم سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر توسط بخشخصوصی به مرحله تولید رسید. 

واحد تولید پوشاک زنانه و دخترانه که با ۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شد، برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

واحد تولیدی جارو برقی و بخاری برقی نیز با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای ۲۰ نفری توسط سرمایه‌گذار بخشخصوصی به مرحله تولید رسید.

منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده‌است.

مساحت این منطقه حدود پنج‌هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.

این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوریآذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.