آیدین رحمانی روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های آذربایجان‌غربی افزود: اگر اسم آزادراه روی جاده‌ای گذاشته می‌شود، باید شرایط آزادراهی نیز توسط نهاد بهره‌بردار و سرمایه‌گذار رعایت شود.

وی اضافه کرد: وقتی عوارضی از مردم برای تردد از آزاد راهی گرفته می‌شود، باید نگهداری از آزادراه هم به خوبی صورت گیرد که این امر در  آزادراه ارومیه - تبریز رعایت نمی‌شود.

وی اظهار داشت: در راستای نگهداری از آزادراه ارومیه – تبریز باید اقدامات اساسی صورت گیرد تا شاهد حوادث احتمالی در این آزادراه نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان آمار نزدیک به ۴۵۰ نفر فوتی در جاده‌های آذربایجان‌غربی طی سال جاری گفت: این آمار وحشتناک و غیرقابل قبول است و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: باید به فکر تغییر رویه درخصوص تصادفات باشیم و جلسه ویژه‌ای در این راستا با حضور راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر در استان باید تشکیل و جزئیات برنامه‌های کاهش تصادفات در محورهای آذربایجان‌غربی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز و فرهنگ‌سازی در خصوص رانندگی ایمن هر نهاد بررسی و نقشه راهی قوی برای سال آینده تدوین شود.

رحمانی ادامه داد: توزیع امکانات بر حسب خطرخیزبودن مناطق مختلف استان باید صورت گیرد و تحلیل دقیق و کاربردی برای تصادفات اعلام شود.

وی با بیان اینکه نگهداری راه‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: این بخش با داشتن ماشین‌آلات سالم و نو می‌تواند در طول ۲ ساعت به جای ۴۸ ساعت راه‌های بسته‌شده را در استان بازگشایی کند.

معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از تلاش راهداران، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس در بارش‌های اخیر در جاده‌های استان گفت: اقدامات عوامل طرح راهداری زمستانی در استان ستودنی است و قدردان تلاش‌های شبانه‌روزی آنها هستیم.

رحمانی بیان کرد: در بارش برف و کولاک اخیر در پیرانشهر – تمرچین که منجر به گرفتاری مردم و مسافران در جاده‌ها و مرز این پایانه شد، با همراهی ارتش و سپاه و تیم‌های راهداری، ۶۰۰ نفر از افراد گرفتار در کمتر از نصف روز اسکان داده شدند که این امر قابل قدردانی است.

وی اضافه کرد: مردم با اطلاع از وضعیت جاده‌ها اقدام به تردد از محورهای ارتباطی استان بکنند تا گرفتار برف و کولاک ناگهانی جاده ها نشوند.

وی ادامه داد: راهداری استان با کمبود اعتبار مواجه است که با پیگیری‌های انجام شده و جلب نظر استاندار آذربایجان‌غربی به صورت نقدی اعتبار ویژه‌ای را برای این مجموعه تخصیص خواهیم داد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه کولاک مشکل جدی جاده‌های آذربایجان‌غربی است، گفت: باید هواشناسی در خصوص نحوه وزش باد پیش بینی‌های هواشناسی را در طول سال اعلام کند تا طبق آن در جاده‌های استان برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: عوامل این اداره‌کل کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی استان را بر عهده دارند.

ارسلان شکری اظهار داشت: شکری گفت: ستاد فرماندهی قرارگاه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در مرکز مدیریت راه‌های این اداره، به‌صورت شبانه‌روزی برقرار و ۳۰ خط به شماره ۱۴۱ آماده ارائه اطلاعات سفر به هموطنان است.

وی اضافه کرد: علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد: به همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم، اطمینان از ایمن و سالم‌بودن وسیله نقلیه در زمان آغاز سفر، الزامی است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۱۰ هزار و ۷۷۷ کیلومتر راه بین شهری و روستایی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این مقدار هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر را راه روستایی و مابقی راه بین شهری تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.