آیدین رحمانی روز دوشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند آذربایجانغربی افزود: دفن اصولی پسماند در شهرهای مختلف استان یک ضرورت برای حال و آینده شهرها و روستاهای اطراف است که باید برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام گیرد.

وی اضافه کرد: رعایت استانداردهای لازم در مدیریت پسماند و نگاه ویژه و آینده‌نگری در انتخاب محل مناسب و بهره‌گیری از سیستم‌های نوین برای دفع پسماندها در شهرهای مختلف استان بسیار ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه روند جمع‌آوری، انتقال و دفن پسماند به‌صورت غیراصولی می‌تواند در شهرها به مساله مهم و چالش‌زا تبدیل شود، ادامه داد: در اجرای طرح‌های جامع مدیریت پسماند در شهرهای استان باید پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی طراحی و مورد مطالعه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: در مکان‌یابی برای دفن و مسیرهای انتقال و حمل پسماندهای شهری نیز توجه به مطالبه‌های مردمی و رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از بروز ترافیک باید مد نظر قرار گیرد.

در این جلسه در خصوص طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان شاهین‌دژ و روند مدیریت پسماندهای پزشکی در استان بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایرنا، طی سال‌های اخیر مشکلاتی در خصوص محل دفن پسماندهای شهرهای آذربایجان‌غربی ایجاد شده که از جمله آنها می‌توان به شهرهای ارومیه، مهاباد و میاندوآب اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.