اردلان محمدپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که از اواخر وقت امشب به تدریج سامانه بارشی فعالی که از چند روز قبل وارد آذربایجان‌غربی شده بود، فردا شب منطقه را ترک می‌کند و به دنبال آن موجب ریزش هوای سرد در منطقه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در اغلب شهرهای استان به زیر صفر درجه کاهش می‌یابد، اضافه کرد: طی شبانه‌روز گذشته چالدران با منفی ۹ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان بود و پس از آن نیز چایپاره و سلماس به ترتیب با دمای منفی ۶ و منفی پنج درجه سانتی‌گراد جزو دیگر شهرهای سردسیر استان بودند.

«محمدپور»، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز هوای ارومیه بین منفی ۳ تا یک درجه سانتی‌گراد و دمای مهاباد نیز بین منفی ۲ تا یک درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: برای ۲ آینده نیز انتظار داریم هوای منطقه ابری همراه با بارش‌های پراکنده، مه‌آلود شدن هوا و کاهش دید افقی همراه باشد.

طی پاییز امسال در مجموع ۶۶.۲ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شد که این مقدار در مقایسه با بارش‌های سال قبل ۵۸ درصد و در مقایسه با ۹۲ میلی‌متر بارندگی میانگین بلند مدت نیز ۲۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.