کیومرث دانشجو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متوسط بارش بلندمدت در آذربایجان‌غربی طی چهارماه نخست سال آبی (اول مهر تا آخر دی) حدود ۱۳۲ میلی‌متر است در حالی که در مدت مشابه سال آبی امسال ۱۲۶ میلی‌متر بارش را شاهد بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: میزان بارش طی سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته نیز با کاهش ۴۱ درصدی مواجه بوده و ۸۸ میلی‌متر کمتر است.

وی بیان کرد: همه ارقام مقایسه‌ای بین بارش سال آبی جاری نسبت به متوسط بلندمدت و سال آبی گذشته منفی بوده و تنها میزان بارش سال آبی جاری در حوضه زاب بیشتر از متوسط بلندمدت برآورد شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به بارش ۱۲۹ میلی‌متری طی سال آبی جاری در حوضه دریاچه ارومیه ادامه داد: این میزان ۸۷ میلی‌متر و ۴۰ درصد کمتر از سال آبی گذشته و ۱۲ میلی‌متر کمتر از متوسط بلندمدت است.

دانشجو گفت: میزان بارش در حوضه رودخانه ارس در آذربایجان‌غربی نیز طی سال آبی جاری به نصف سال گذشته هم نمی رسد که این امر بسیار نگران‌کننده است.

وی افزود: در حوضه رودخانه زاب نیز با وجود افزایش ۱۸ درصدی بارش‌ها طی سال آبی جاری نسبت به متوسط بلندمدت، شاهد کاهش ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

به گزارش ایرنا، طبق برآوردها در دی ماه جاری نزدیک به ۵۰ میلی‌متر بارش در آذربایجان غربی شاهد بودیم که به طور تقریبی معادل میزان بارش دی‌ماه سال گذشته است.

بارش‌های پاییزی در آذربایجان‌غربی نیز معادل ۷۷ میلی‌متر بود که روند کاهشی نسبت به سال آبی گذشته داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.