نجم‌الدین احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان از ابتدای فصل برداشت تاکنون به  کشورهای عراق، روسیه، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان، هند و عمان صادر شده‌است. 

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن سیب در ۳۵ سردخانه این شهرستان ذخیره شده است، اضافه کرد: روند صادرات این محصول در این شهرستان همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان اسفند سال جاری شاهد رشد صادرات سیب تولیدی اشنویه باشیم.

وی افزود: با توجه به کیفیت و مرغوبیت سیب این شهرستان برند سازی و احداث کارخانجات دسته‌بندی از ضرورت‌های توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری این بخش است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

سرپرست جهادکشاورزی اشنویه ادامه داد: امسال بیش از ۱۳۰ هزار تن سیب از باغ‌های بارور این شهرستان برداشت شده که در مقایسه با پارسال ۵۰ درصد افزایش دارد.

شهرستان اشنویه از جمله شهرهای مرزی آذربایجان‌غربی است که با یک‌هزار و ۴۷۰ متر ارتفاع از سطح دریا یکی از مناطق حاصلخیز و مستعد جهت پرورش انواع محصولات کشاورزی به شمار می‌رود.

شرایط ویژه آب و هوایی، اشنویه را به یکی از قطب‌های مهم باغداری آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است به طوری که علاوه بر محصول با کیفیت سیب این شهرستان، محصول گیلاس آن نیز در داخل و خارج از کشور مشتریان فراوانی دارد.

اشنویه در ۶۵ کیلومتری ارومیه و در هم‌مرز با کشورهای عراق و ترکیه قرار داشته و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.