فخرالدین مام‌علی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسافران شب گذشته در مسیر اشنویه - ارومیه و نیز در راه‌های روستایی این مسیر به علت بارش برف و کولاک در راه مانده بودند.

وی بااشاره به نجات ۱۰۵ نفر از سرنشینان این خودروها در کولاک شب گذشته، ادامه داد: این تعداد خودرو که در مسیر اشنویه - ارومیه «عین الروم» و «گردنه خورشید» گرفتار برف و کولاک شده بودند که با تلاش نیروهای هلال‌احمر و دیگر نیروهای امدادی اداره راهداری رهاسازی شد.

«مام‌علی» افزود: هم‌اکنون نیز بارش برف ادامه دارد که با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان باید پیش از حرکت نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی ادامه داد: کمک به بستن زنجیر چرخ و بازگرداندن خودروهای منحرف شده به مسیر اصلی از جمله خدماتی بود که نیروهای هلال‌احمر به خودروهای در راه مانده ارایه کردند.

امدادرسانی در سوانح جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

اشنویه در یک مسیر کوهستانی در آذربایجان‌غربی واقع شده است و بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

بر اساس اعلام کارشناسان اداره‌ هواشناسی اشنویه سامانه بارشی که از عصر روز چهارشنبه وارد آذربایجان‌غربی شده‌است تا اواسط روز شنبه به فعالیت خود در این منطقه به صورت بارش متناوب برف ادامه می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.