مردم این استان مرزی و پهناور به محض شنیدن خبر شهادت سردار دلها در بامداد روز جمعه گذشته، ابتدا ناصحیح بودن خبر را آرزو کردند ولی با متقن شدن آن، همه شهرها و روستاهای این منطقه نظیر سراسر کشور در حزن و اندوه فرو رفت و بسیاری از مردم با اشک، خبرهای مربوط به این شهادت را دنبال کردند.

حضور در آیین‌های عزاداری سردار شهید سلیمانی، ارسال پیام‌های تسلیت به آشنایان، دوستان و خانواده، نگاشتن پیام‌های تسلیت در شبکه‌های مجازی به زبان‌های فارسی، ترکی، انگلیسی و کردی، تغییر عکس‌های پروفایل در شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام و همچنین افراشتن پرچم‌های سیاه و بنرهای تسلیت بر سردر منازل، ادارات و مغازه‌ها از جمله اقدامات مردم در سوگواری سردار شهید است.

از جمله مهمترین اقدامات مردمی نیز حضور خودجوش در راهپیمایی ضدآمریکایی تنها ساعتی پس از شهادت سردار سلیمانی و پس از اقامه نمازجمعه در شهرهای مختلف بود و هزاران نفر از مردم استان، فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل را در این اجتماع‌ سر دادند.

طرح‌ریزی آیین‌های سوگواری در نخستین شب شهادت سردار سلیمانی با آماده‌کردن فضای مساجد و مصلاها و همچنین سرودن شعرهایی در سریع‌ترین زمان ممکن در سوگ سردار از جمله دیگر اقدامات خودجوش مردم در ساعات نخست پس از شهادت سردار شهید سپهبد سلیمانی بود.

از دیگر اقدامات مهم و اثرگذار مردم به‌ویژه جوانان با هر عقیده و رای و هر سن و مذهب و دینی، حضور موثر در شبکه‌های مجازی از جمله شبکه‌های اینستاگرام و توییتر بود و پیام مردم آذربایجان‌غربی با زبان‌های مختلف به کل دنیا مخابره شد.

«همه ایران سردار سلیمانی است»، «انتقام سخت»، دلنوشته‌هایی به سردار سلیمانی، لزوم پاسخ قاطع به ددمنشان تروریست و قاتلان سردار، بازنشر پیام مقام معظم رهبری به زبان‌های مختلف در شبکه اینستاگرام و توییتر و همچنین نمایش اشک‌های مردم در سوگ سردار از جمله شاه‌بیت‌های حضور مردم آذربایجان‌غربی در این شبکه‌های مجازی بود.

برخی افراد نیز با استفاده از تریبون مجازی موجود و ضمن اشاره به ارادت مردم آذربایجان به سردار سلیمانی، از لزوم برنامه‌ریزی برای تشییع پیکر این شهید بزرگوار در خطه آذربایجان روایت کردند که البته واکنش‌های مثبت و منفی زیادی در این خصوص وجود داشت.

نامگذاری یکی از خیابان‌های مرکزی شهر ارومیه به عنوان یکی از نخستین شهرهای اقدام‌کننده در این خصوص به نام سردار شهید سلیمانی نیز از دیگر اقدامات انجام شده طی کمتر از ۴۰ ساعت از شهادت سردار بود.

قرار است، امروز، یکشنبه نیز آیین ویژه‌ سوگواری سردار در حسینه ثارالله ارومیه برگزار شود که البته این آیین‌ها تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در بامداد جمعه گذشته، ۱۳ دی‌ماه جاری بر اثر شلیک پهپادهای آمریکایی در نزدیک فرودگاه بغداد به شهادت رسید؛ قرار است پیکر این شهید بزرگوار پس از تشییع در عراق، مشهد، قم، تهران و کرمان در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.