قنبر کریم نژاد سه‌شنبه شب در یک گفت و گوی خبری افزود: شورای نگهبان طبق قانون، صلاحیت کاندیداها را بررسی می‌کند و امسال نیز نظیر دوره‌های پیشین، این بررسی به دور از لابی‌گری و رایزنی است.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان وظیفه دارد که تنها صلاحیت کاندیداهایی که در مجلس ثبت‌نام کرده‌اند، را طبق قانون بررسی کند و  در مورد کارآمدی و ناکارآمدی مجلس شورای اسلامی تکلیفی ندارد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه همه مسوولان و دست‌اندرکاران انتخابات، زمینه‌سازی برای حضور حداکثری و تبیین معیارهای انتخاب اصلح است، بیان کرد: حضور حداکثری در انتخاب یک اصل بوده و از ضرورت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود که در این دوره نیز، همین امر با حضور پرشور  مردم محقق خواهد شد.

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان‌غربی ادامه داد: مردم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای، نقشه‌های دشمنان را نظیر ۴۰ سال گذشته نقش بر آب خواهند کرد.

کریم‌نژاد گفت: علاوه بر حضور حداکثری، مردم باید با بصیرت و آگاهی نماینده اصلح را برای مجلس یازدهم انتخاب کنند تا زمینه توسعه کشور در چهار سال آینده فراهم شود.

به گزارش ایرنا، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز دوم اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

بیش از ۵۰۰ نفر در این دوره برای حضور در مجلس از آذربایجان‌غربی ثبت‌نام کرده بودند که بیش از ۹۰ درصد آنها توسط هیات اجرایی تایید صلاحیت شدند؛ در حال حاضر نیز روند بررسی صلاحیت‌ها در هیات نظارت و شورای نگهبان در حال انجام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.