رحیم حب‌نقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی پایگاه شاخص‌های اساسی علم طی سال جاری نشان می‌دهد که ۶۵ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی از کشورمان در میان یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بودند، قرار دارد.
وی اظهار داشت: در بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور ۲۷ دانشگاه جامع، ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی، ۱۱ دانشگاه صنعتی و پنج مرکز تحقیقاتی در جمع موثرترین‌های دنیا قرار گرفت که دانشگاه ارومیه نیز یکی از آنهاست.
وی اضافه کرد: استنادها در دنیای علم بیانگر کیفیت تولیدات علمی بوده و رشد کیفیت تولیدات علمی یکی از مهمترین عوامل دستیابی به مرجعیت علمی به عنوان اولین بند از سیاست‌های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری است.
وی بیان کرد: پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) متعلق به شرکت کلاریویت آنالتیکس (ISI)، آخرین فهرست موسسه‌های یک درصد برتر دنیا که بیشترین تعداد استنادها در طول ۱۰ سال گذشته را دریافت کرده‌اند، منتشر کرده و به طور مداوم به‌روزرسانی می‌کند.
دانشگاه ارومیه که در سال ۱۳۴۴ تاسیس شد، هم اکنون دارای بیش از ۴۷۸ عضو هیات علمی و ۱۴ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتراست.
دانشگاه ارومیه همچنین دارای پنج پژوهشکده است که در پردیس شهر این دانشگاه استقرار دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.