محمد اقوامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران گمرک بازرگان در بازرسی از مسافران خروجی، از یک نفر ۱۲ هزار دلار ارز قاچاق کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به ضبط ارز قاچاق کشف شده به نفع دولت، اضافه کرد: قضات شعبه تعزیرات حکومتی ماکو، قاچاقچی را به پرداخت ۸۴۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کردند.

اقوامی ادامه داد: علاوه بر جریمه نقدی، همه کالاهای قاچاق نیز با حکم قضات تعزیرات حکومتی ضبط می شود و در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

وی همچنین از اعمال جریمه های سنگین برای قاچاقچیان در راستای حمایت از کالای ایرانی خبر داد و بیان کرد: در ۲ پرونده آخر این اداره کل قاچاقچیان البسه به پرداخت ۸۲۳ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی از محکومیت ۱۸ میلیاردریالی متخلفان تقلب در عرضه کالا در استان خبر داد و گفت:  امسال ۶۲۰ فقره پرونده مربوط به تخلف تقلب درعرضه کالا به تعزیرات حکومتی  استان ارسال شده که ۹۶ درصد آنها شامل ۶۰۰ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته‌است.

وی بیان کرد: گران‌فروشی، درج‌نکردن قیمت، خرید و فروش بر خلاف ضوابط، عرضه خارج از شبکه و نگهداری و فروش کالای قاچاق مهم‌ترین تخلف‌های صنفی در بخش کالا و خدمات را تشکیل می‌دهد.

اقوامی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت بروز تخلف، موارد را در سریع‌ترین زمان ممکن به ادارات صنعت، معدن و تجارت و بخش بازرسی این اداره کل گزارش دهند تا تخلف مورد نظر در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی شود.

بیش از ۸۰ هزار واحد صنفی در آذربایجان‌غربی فعال است.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز است و سالانه چند پرونده در این خصوص در تعزیرات حکومتی استان بررسی و حکم آن صادر می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.