اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شرایط پایداری هوا، تا اواخر هفته جاری در استان ادامه خواهد شد و در این مدت پدیده غالب، کاهش دمای شبانه و افزایش آلاینده‌های جوی خواهد بود.

وی افزود: در شبانه روز گذشته چالدران و تکاب با دمای منفی ۶ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و پلدشت و میاندوآب با دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهرهای استان بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه بین منفی ۲ و ۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و دمای هوای مهاباد نیز بین ۲ و ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به طور میانگین ۶۱ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان‌غربی ثبت شده که در مقایسه با سال قبل ۵۰ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت (نرمال) ۲۳ درصد کاهش پیدا کرده‌است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.