قرنی مصطفی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ملی‌پوش باسابقه که خود را برای کسب سهمیه المپیک توکیو آماده می‌کند برای برگزاری یک اردوی ۴۵ روزه راهی اسپانیا شده است.

وی با بیان اینکه این ورزشکار همچنان به کسب سهمیه المپیک ژاپن امیدوار است، ادامه داد: «احمد احمدی» در شهر والنسیا تمرین‌های خود را برای حضور در آخرین مسابقه انتخابی المپیک ۲۰۲۰ که هفته دوم اسفند سال جاری به میزبانی شهر ابوظبی امارات برگزار می‌شود، شرکت کند.

وی عنوان کرد: قایقران مهابادی در این اردو زیر نظر «لوکا دووتی» مربی خود در کنار بهترین سیلورهای دنیا از کشورهای کرواسی، اسپانیا، ونزوئلا، ایرلند و آمریکا تمرین خواهد کرد.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: «احمدی» در این اردو در مسابقه‌ای ۱۵۰ امتیازی نیز برای بالابردن مجموع امتیازها و ارتقای رنکینگ جهانی خود با حریفان رقابت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: «احمدی» برای شرکت در مسابقات المپیک توکیو باید عنوان نخست قاره آسیا را به خود اختصاص دهد.

احمد احمدی متولد ۱۳۶۹ در مهاباد و جزء سه نفر اول آسیا در رنکینگ المپیکی است که سابقه ۹ سال عضویت در تیم ملی قایقرانی بادبانی و مقام هشتم جام جهانی ۲۰۱۶ چین را در کارنامه خود دارد.

قایقرانی بادبانی یکی از رشته‌های قایقرانی است که در دریاها و رودخانه‌ها انجام می‌شود؛ مسیر رقابت‌های قایق‌های بادبانی در دریاست و هدف اصلی این است که ورزشکاران به شکل یک مثلث مسیر مسابقه را در کمترین زمان و با کمترین امتیاز منفی طی کنند.

قایقرانی بادبانی یکی از ورزش‌های بازی‌های المپیک نیز به شمار می‌رود و از بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۰۰ میلادی تاکنون به طور مرتب برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.