حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت روز سه‌شنبه در آیین معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه تکاب اظهار داشت: از این میزان یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به نیروهای مسلح است.

وی درآمدهای موقوفات و رقبات استان را در سال جاری ۵۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان ۵۳۰ میلیارد ریال در راستای اجرای نیت‌های واقفان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این میزان درآمد موقوفات در بخش‌های بهداشتی، فرهنگی، مذهبی و آموزشی و روستاها هزینه شده است افزود: برخلاف برخی مطالب مطرح شده، درآمدهای موقوفات و رقبات هر شهر در همان شهر طبق نیت واقف هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر این، از محل درآمدهای موقوفات امسال برای یکهزار و ۴۰۰ دانش‌آموز خانواده‌های کم‌بضاعت نیز بسته‌های آموزشی و کمک‌های تحصیلی اعطا شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌غربی درآمدهای موقوفات آذربایجان‌غربی در سال جاری را ۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: درآمدهای مازاد بر مصرف موقوفات این استان در زمینه حمایت و توسعه حوزه‌های علمیه، خرید رقبات جدید و رفع نیازهای اجتماعی شهرهای استان هزینه خواهدشد.

وی با بیان اینکه سنددار کردن روستاهای موقوفه با اولویت روستاهای ۶ دانگ وقفی در آذربایجان‌غربی آغاز شده است ادامه داد: در چهار سال گذشته برای ۱۹ هزار رقبه در این استان سند مالکیت اخذ شده که از این تعداد ۹ هزار رقبه سنددار مربوط به تکاب است.

فرماندار تکاب نیز در این جلسه با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای ادارات باید اقتصاد محور باشد گفت: سازوکاری باید فراهم شود تا از درآمدهای موقوفات در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در این شهرستان استفاده گردد.

محمود زمانی افزود: با اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی از جمله طرح گردشگری مذهبی توسط اداره اوقاف می‌توان گام‌های بزرگی در راستای ایجاد اشتغال برداشت. 

وی با بیان اینکه تبدیل به احسن کردن موقوفات تکاب نیازمند فرآیند قانونی و مجوزهای لازم است اظهارداشت: حمایت از سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد اشتغال از محورهای مهم مدیریت اجرایی این شهرستان به‌شمار می‌رود و برای تحقق این امر اداره اوقاف و امور خیریه نیز با رفع موانع و تسهیل سرمایه‌گذاری، بسترهای حمایت از تولید و اشتغال را در تکاب فراهم‌ کند.

فرماندار تکاب ادامه داد: اوقافی بودن زمین‌ها نباید خللی در روند سرمایه‌گذاری در این شهرستان ایجاد کند و بر این اساس علاوه بر حمایت‌های اداره اوقاف باید نگاه جامعه به وقف اصلاح و خدمات آن نیز تببین شود.

در این جلسه حجت‌الاسلام احمد خلف‌خانی به‌عنوان رئیس جدید اداره اوقاف وامورخیریه تکاب معرفی و از خدمات رئیس پیشین این اداره قدردانی شد.

آذربایجان‌غربی ۶ هزار و ۸۰۰ موقوفه و بیش از ۳۸ هزار رقبه دارد که ۳۱ هزار رقبه متصرفه و تحت اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان است؛ یک سوم از مجموع رقبات متصرفه آذربایجان‌غربی به میزان ۱۱ هزار رقبه در شهرستان تکاب قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.