اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این امواج ضعیف بارشی و ناپایدار که از امروز وارد منطقه ما شده، بارش‌های پراکنده برف و باران را به همراه دارد که طی ۲ تا سه روز آینده به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: با توجه وجود رطوبت کافی در هوا، این امواج تقویت شده و پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی و برف‌گیر شدت بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته چالدران با دمای منفی هفت درجه سانتی‌گراد سردترین و میاندوآب با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین نقاط آذربایجان‌غربی بود، افزود: در این مدت دمای هوای ارومیه بین منفی ۲ تا ۹ درجه سانتی‌گراد و دمای مهاباد نیز بین سه تا هشت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد در خصوص بارش‌های آذربایجان‌غربی در سال آبی جاری نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون به طور میانگین ۶۱ میلی‌متر بارندگی در استان ثبت شده که در مقایسه با سال قبل ۵۴ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت (نرمال) ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

طبق اعلام اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای مهاباد ورود این امواج ناپایدار باعث بارش برف خفیف و مه‌گرفتگی غلیط در جاده‌های مناطق کوهستانی این شهرستان شده که دید افقی را در گردنه‌ها به کمتر از ۵۰ متر کاهش داده است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی است و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.