مهران یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری مهاباد، چهارهزار و ۳۸۰ نفر دارای پرونده معلولیت در بهزیستی هستند که حدود نصف آنها به صورت ماهانه بین ۶۵ تا ۶۵۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: معلولان علاوه بر مستمری، کمک‌هزینه تحصیلی و دانشجویی، مسکن، اشتغال، بیمه تکمیلی، درمان و خرید لوازم ضروری به این توان‌جویان پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی در سه حوزه توانبخشی، پیشگیری از معلولیت‌ها و مسوولیت‌های اجتماعی اقدامات موثری را در دستور کار داشته و برنامه های حمایتی نیز همچنان ادامه دارد.

رییس اداره بهزیستی مهاباد با انتقاد از عملکرد نهادهای مختلف در خصوص مناسب‌سازی اماکن برای سهولت استفاده معلولان بیان کرد: هم اکنون تعداد انگشت‌شمار از اداره‌های سطح شهرستان اقدام به مناسب‌سازی اماکن خود کرده‌اند و انتظار داریم سایر ارگان‌های دولتی در راستای فراهم‌کردن شرایط تردد معلولان اقدامات بیشتری داشته باشند.

یوسفی گفت: مناسب‌سازی فقط محدود به امکانات عبور و مرور و تردد نمی‌شود بلکه نحوه برخورد کارکنان با معلولان را نیز در بر می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، از سال ۱۹۹۲ روز جهانی معلولان از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد و هر ساله ۳ دسامبر (۱۲ آذرماه) برای معلولان گرامی داشته می شود؛ هدف از تعیین این روز توجه عمومی به معلولیت‌های مختلف و افزایش آگاهی مردم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.