فرماندار اشنویه روز شنبه در حاشیه کلنگ‌زنی این طرح‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها شامل مرکز سلامت شماره ۲ شهری، ۲ واحد پانسیون پزشکان و آزمایشگاه مرکز بهداشت این شهرستان است.

اسعد خضری افزود: مرکز سلامت ۲ شهری و آزمایشگاه مرکز بهداشت در یک ساختمان با زیربنای ۸۱۱ متر مربع در ۲ طبقه و پانسیون پزشکان نیز با زیر بنای ۲۰۰ متر مربع  احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود این طرح‌ها در مدت یک سال ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت اقدامات خوبی طی سه سال اخیر در این شهرستان به انجام رسیده است، افزود: احداث بیمارستان ۸۰ تخت‌خوابی، کلینیک تخصصی، درمانگاه شهر نالوس، پایگاه سلامت کانی‌سپی، پایگاه سلامت صبا، خانه بهداشت اسلاملو و تامین اعتبار لازم برای تجهیزات بیمارستانی در این شهرستان از جمله این اقدامات است.

اشنویه با بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با عراق و ترکیه واقع شده است.

تمامی خانوارهای روستایی در این شهرستان هم‌اکنون زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند و ۲۷ خانه بهداشت در روستاهای این شهرستان در حال ارایه خدمات پزشکی و درمانی هستند.
پنج مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی، بیمارستان ۲۵ تختخوابی نبی‌اکرم (ص) و کلینیک تخصصی سینا در حوزه بهداشت و درمان اشنویه نیز هم‌اکنون در این شهرستان مرزی فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.