سعید موسوی شامگاه جمعه در گفت و گو خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم‌اکنون شاخص آلودگی ۱۲۰ است، افزود: در کمیته اضطراری مقابله با آلودگی هوا مقرر شد تا تدابیری اندیشیده شود که تعطیلی مدارس از جمله آنهاست.

وی پیش‌بینی کرد در صورت مقابله‌نکردن با این روند احتمال افزایش شاخص آلودگی به ۱۵۰ وجود داشته باشد اما در صورت ورود سامانه‌های بارشی در روزهای آینده از میزان آلاینده‌های هوا کاسته شود. 

موسوی با اشاره به اینکه این موضوع گذراست و به زودی رفع می‌شود، بیان کرد: مردم می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند ولی توصیه می‌شود که کودکان و افراد کهنسال و بیماران قلبی و تنفسی کمتر و در موارد ضروری از منزل خارج شوند و در صورت خروج نیز از ماسک‌های ویژه استفاده کنند.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که اغلب در فصل های سرد سال مرکز آن «ارومیه» با پدیده وارونگی و انباشت آلاینده‌ها در برخی مناطق مرکزی و پرتردد شهری مواجه می‌شود.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.