نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به اینکه بیمارستان جدید مهاباد نیاز به اعتبار ویژه‌ای دارد، بازدید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از این طرح می تواند در تامین اعتبار ویژه برای احداث آن بسیار موثر باشد.

جلال محمودزاده افزود: از طرفی دیگر با توجه به اینکه هنوز بودجه سال ۱۳۹۹ از طرف دولت به مجلس تحویل داده نشده، این بازدید فرصت بسیاری مغتنمی است که اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با مشکلات و چالش‌های پیش روی این شهرستان آشنا شوند.

وی اضافه کرد: بودجه سالانه کشور در بخش‌های مختلف ابتدا در کمیسیون‌های تخصصی بررسی می‌شود و سپس به کمیسیون تلفیق مجلس رفته و در مرحله نهایی به صحن علنی مجلس می‌آید و به رای گذاشته می‌شود.

محمودزاده گفت: بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد که اکنون دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، برای تکمیل نیازمند پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است و لازم است در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ به طور ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین از بیمارستان ۶۹ تختخوابی تامین اجتماعی، دانشکده پرستاری و بخش‌های مختلف بیمارستان مهاباد نیز بازید کردند و  با مشکلات تامین اعتبار این طرح‌ها نیز آشنا می‌شوند.

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی امروز همچنین در سفر به جنوب آذربایجان‌غربی از بیمارستان‌های پیرانشهر و سردشت و از بیمارستان مصذدومان شیمیایی سردشت نیز بازدید کردند.

پروژه بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد در زمینی به مساحت هشت هکتار و زیربنای ۳.۵ هکتار در ۶ طبقه در بلوار خلبان شهید خالد حیدری احداث می‌شود و شامل‌های بخش زایمان، بستری عمومی، درمانگاه و بخش‌های پشتیبانی خواهد بود.

این پروژه شهریورماه ۱۳۹۷ با حضور وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ‌زنی شد.

بیمارستان فعلی مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان غربی است که هم اکنون با چند برابر ظرفیت خود با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌کند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.