حجت‌الاسلام عسگر دیرباز روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح حکمت بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی در نقده، افزود: بسیاری از اعضای جامعه برای گرفتن مشاوره و همفکری به دانشجویان و فرهیختگان مراجعه می‌کنند و به دوراندیشی این قشر ایمان دارند.
وی با اشاره به تفرقه‌افکنی دشمنان میان اهل تسنن و تشیع، اضافه کرد: تفاوت در خلقت و روحیات بین اقشار مختلف امری طبیعی است اما دشمنان اسلام در طول تاریخ این تفاوت‌های طبیعی را به ابزاری برای ایجاد اختلاف تبدیل کرده‌اند.
مسوول دفتر اهل سنت آذربایجان‌غربی نیز در این آیین گفت: هفته وحدت به‌ علت وجود اتفاق‌نظر بین علمای اهل تسنن و تشیع از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایجاد شد.
حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر بیان کرد: بین شیعه و سنی اشتراکات زیادی وجود دارد که با تبیین آنها بسیاری از اختلاف‌ها برطرف می‌شود.
وی اضافه کرد: تبعیت از علما و بزرگان از وظایف ذاتی مسلمانان است و راه علمایی چون امام خمینی (ره) را برای رفع تفرقه و تقویت اتحاد باید در پیش بگیریم.
وی بیان کرد: برخی افراد با کوبیدن بر طبل تفرقه سود می‌برند و از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند اما ما باید بیشتر از نان شب به همدلی و وحدت توجه داشته باشیم.
تحکیم وحدت با شیوه‌های مختلف از جمله تقویت اعتقادات دینی تحقق می‌یابد و قرآن کریم یکی از مهمترین محورهای وحدت و اتحاد در بین امت اسلامی است که باید توجه و نگاه ویژه‌ای به این کتاب الهی داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.