عیسی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پایان فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در استان افزود: از این تعداد ۴۹ هزار و ۷۰۸ نوآموز بدو ورود به دبستان و ۱۱ هزار و ۸۲۶ نوآموز پیش دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی گفت: با توجه به آمار و اطلاعات به دست آمده، تاکنون ۹۹.۷۶ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته اند که آمار بسیار خوبی از نظر پوشش سنجش به شمار می رود.

وی ادامه داد: ۹ هزار و ۸۳۱ نفر نیاز به ارزیابی تخصصی داشته و به پایگاه های تخصصی ارجاع داده شده‌اند که از این تعداد ۳۹ نفر ارزیابی تخصصی اتیسم، ۸۸ نفر ارزیابی تخصصی جسمی حرکتی، ۲ هزار و ۴۷۴ نفر ارزیابی تخصصی بینایی و یکهزار و ۳۴ نفر ارزیابی تخصصی هوش می شوند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان‌غربی گفت:  این استان با بررسی شاخص های اختصاصی و هدف گذاری انجام شده در حال حاضر یکهزار و ۱۷۱ نفر از هدف گذاری پیشتر است.

محمدی بیان کرد: در نتیجه این ارزیابی ۳۵۷ دانش آموز با نیاز ویژه و ۶۸ دانش آموز تلفیقی و سه هزار و ۳۷ نفر دانش آموز مرزی و ۱۸ نفر اتیسم  شناسایی شده‌است.

در این برنامه دانش آموزان در زمینه های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.