سامان چیانه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حامیان این نهاد در سال جاری یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به ایتام و کودکان نیازمند این شهرستان کمک کرده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۶۳ حامی نیکوکار، حمایت از ۲۸۳ نفر از کودکان یتیم و فرزندان محسنین را بر عهده دارند که شامل ۱۴۵ کودک یتیم و ۱۶۳ کودک محسنین با موضوع سرپرست از کارافتاده هستند.

وی اضافه کرد: حامیان برای اهدای کمک‌های خود در قالب طرح اکرام ایتام می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد امام اماما خمینی (ره) پس از مشاهده محل سکونت کودکان و تکمیل برگه‌های مربوطه، حمایت از یک یا چند کودک را برعهده بگیرند.

وی متوسط پرداختی ماهانه حامیان را ۹۸۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر کمک‌های مالی، برخی از حامیان در خصوص کمک‌های تحصیلی، درمانی و جهیزیه ایتام و فرزندان محسنین نیز با کمیته امداد این شهرستان مشارکت می‌کنند.

«چیانه » عنوان کرد: ایتام پسر تا سن ۱۸ سالگی و در صورت ادامه تحصیل تا پایان تحصیلات و ایتام دختر نیز تا قبل از ازدواج و تا سن ۲۵ سالگی می‌توانند از کمک‌های حامیان خود برخوردار باشند.

طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» از جمله طرح‌هایی است که کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور استفاده از مشارکت‌های مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می‌کند.

طرح «محسنین» نیز مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر آنان از یکدیگر جدا شده‌اند و تحت سرپرستی مادرشان هستند یا آنکه پدرشان در قید حیات است اما به دلیل بیماری قادر به تامین معاش خانواده نیست.

۲ هزار و ۴۵۱ خانوار اشنویه‌ای با ۶ هزار و ۴۰۰ نفر هم‌اکنون زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

اشنویه ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.