چیا حسن‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات پرس‌سینه قهرمانی آذربایجان‌غربی با حضور ۱۹۰ ورزشکار در قالب ۱۲ تیم در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سالن ۳ هزار نفری شهید آهندوست ارومیه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مهاباد جزو شهرهای قدرتمند کشور در رشته پرس‌سینه است، ادامه داد: تیم هیات بدنسازی مهاباد با ۲۵ نفر در این رقابت‌ها شرکت کرده بود که تمام نفرات آن توانستند مدال کسب کنند.

وی بیان کرد: مهاباد با کسب مجموع ۵۷ امتیاز در قالب ۱۴ مدال طلا، ۶ مدال نقره و پنج مدال برنز مانند سال‌های گذشته با اقتدار مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را کسب کرد.

وی با بیان اینکه مهاباد در هر سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مقام قهرمانی این دوره را کسب کرده است، اضافه کرد: پس از مهاباد، تیم‌های ارومیه با ۴۹ امتیاز و شاهین‌دژ با ۳۶ امتیاز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام مهاباد اظهار داشت: این رقابت‌ها حکم انتخابی تیم پرس‌سینه آذربایجان‌غربی برای شرکت در مسابقات کشوری این رشته را داشت؛ مسابقه‌های قهرمانی پرس‌سینه کشور اواسط آذرماه به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

پرس‌سینه یک ورزش قدرتی است که در آن شخص به حالت طاق‌باز قرار می‌گیرد و وزنه را در بالای سینه خود مهار می‌کند؛ این حرکت قدرتی بر روی نیمکت و با هالتری که وزنه‌ها را نگه داشته است، انجام می‌شود.
شهرستان ۲۳۷ هزار نفری مهاباد دارای ۹ هزار ورزشکار است که در قالب ۴۳ هیات، ۷۰ باشگاه خصوصی و ۲۰ باشگاه دولتی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.