حجت الاسلام سیدرضی شکوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسیر حرکت راهپیمایی در خوی از خیابان طالقانی و خیابان شریعتی به سمت مصلای این شهر در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: راهپیمایی ۱۳ آبان نماد استکبارستیزی ملت ایران است و حضور پرشکوه مردم در این روز برای دوستان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی اهمیت خاصی دارد.

وی اضافه کرد: حضور پرشور مردم در این آیین موجب خشنودی دوستان نظام مقدس جمهوری اسلامی و عصبانیت روزافزون دشمنان خواهد بود.

امام جمعه خوی ادامه داد: آیین روز ۱۳ آبان از ساعت ۱۰ صبح فردا /دوشنبه/ همزمان با سراسر کشور در خوی آغاز می شود.

محدودیت های ترافیکی در روز راهپیمایی در خیابان ها و معابر منتهی به خیابان های طالقانی و خیابان شریعتی به سمت مصلا اعمال خواهد شد.

روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ماموران رژیم شاه، امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.