رحیم بایزیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تجهیزات مورد نیاز این سینمای سیار دیجیتالی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال از سوی انجمن سینمای جوانان خریداری شده و اکران فیلم‌ها توسط این سینمای سیار در مکان‌های روباز و داخل سالن امکان‌پذیر است.

وی افزود: نخستین اکران فیلم با استفاده از این سینمای سیار در سالن اداره تبلیغات اسلامی مهاباد خواهد بود و در صورت فراهم بودن شرایط جوی در محوطه پارک خبرنگار و پارک شیخ شلتوت و در فضای روباز نیز اکران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سینمای سیار قابلیت حمل آسان داشته و امکان انتقال آن به سایر شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی و حتی مناطق روستایی نیز وجود دارد، اضافه کرد: این سینمای سیار با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و استقبال تماشاگران امکان اکران حداقل ۴۰ فیلم سینمایی را در هر ماه دارد.

«بایزیدی» گفت: اکران فیلم‌ها در این سینمای سیار به صورت نسخه دیجیتالی بوده و فیلم‌ها پس از ذخیره در حافظه دستگاه، برروی پرده نمایش آن قرار می‌گیرد و در هیچ مرحله‌ای از «نگاتیو» (فیلم نواری) استفاده نمی‌شود. 

رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد افزود: با توجه به نقش انکارناپذیر سینما در ارتقای فرهنگ عمومی، تلاش می‌شود تا به واسطه این هنر و پخش فیلم‌های موثر، آداب و روابط صحیح اجتماعی به مخاطبان این پرده نقره‌ای منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه از چند سال قبل فعالیت تنها سینمای مهاباد متوقف شده بود، اظهار داشت: راه‌اندازی سینمای سیار می‌تواند تا حدودی خلا موجود در این زمینه را تا راه‌اندازی مجدد این سینما پر کند و بر تعداد مخاطبان هنر سینما بویژه در مناطق کم‌برخوردار و روستایی بیفزاید.

وی با اشاره به سابقه سینمای سیار در مهاباد نیز گفت: در اوایل دهه ۵۰ نیز یک سینمای سیار در مهاباد راه‌اندازی شده بود که پس از مدتی فعالیت آن متوقف شد. 

انجمن سینمای جوانان مهاباد یکی از انجمن‌های ۶۰ گانه سینمای جوانان در ایران است که از سال ۱۳۶۶ در این شهرستان راه‌اندازی شد و تاکنون به بیش از سه هزار هنرجو در رشته‌های مختلف فیلم‌سازی، تدوین، عکاسی و غیره آموزش دیده‌اند و هم‌اکنون دارای ۱۰۰ نفر عضو فعال است.

مهاباد ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارد و از قطب های مهم فرهنگی و هنری آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.