رییس اداره ورزش و جوانان تکاب در حاشیه این آیین در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این همایش که ورزشکاران ۳۰ رشته حضور داشتند، حاضران به اجرای مشترک و همزمان ورزش‌ها و مسابقات تیمی و انفرادی پرداختند. 

رضا طلایی گفت: این گردهمایی ورزشی با هدف تقویت نشاط اجتماعی و سنجش آمادگی ورزشکاران برای حضور در میادین مختلف استانی، منطقه‌ای و ملی به مدت سه ساعت در سالن ۲ هزار نفری شهدای ورزشکار تکاب برگزار شد و علاوه‌بر ورزشکاران، پیشکسوتان ورزشی و جمعی از خانواده‌ها نیز در آن حضور داشتند. 

وی افزود: در این همایش ورزشی مسابقات مختلف تیمی از جمله والیبال، فوتسال، هندبال، مبارزات و رقابت‌های انفرادی از جمله کشتی، و ورزش‌های رزمی و بازی‌های بومی و محلی توسط ورزشکاران این شهرستان به‌ طور همزمان در یک سالن ورزشی به اجرا درآمد. 

رییس اداره ورزش و جوانان تکاب با بیان اینکه هم‌اینک سرانه فضای ورزشی در تکاب ۰.۷۹ (هفتاد و نهم صدم) متر مربع بوده که نسبت به میانگین استانی بالاتر است، اظهار داشت: با احداث و تکمیل سالن ورزشی محله «شریف‌آباد»، سرانه فضای ورزشی در این شهرستان به حدود یک متر مربع ارتقا خواهد یافت. 

طلایی ادامه داد: علاوه بر سالن ورزشی سقف کوتاه شریف‌آباد که با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال احداث خواهد شد و یک پیست دوچرخه‌سواری نیز در این شهرستان در حال ساخت است. 

وی بیان کرد: همچنین ۱۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای احداث یک باب سالن ورزشی دیگر در این شهرستان تصویب شده که امسال تخصیص یافته و هزینه خواهد شد. 

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و ۳ هزار نفر ورزشکار در رشته‌های مختلف ورزشی در این شهرستان فعالیت می‌کنند؛ تکاب هشت باب سالن ورزشی دارد و ۱۰ نفر از ورزشکاران این شهرستان در رده‌های مختلف عضو تیم‌های ملی هستند. 

۲۶ مهرماه تا دوم آبان ماه هرسال به عنوان هفته تربیت‌بدنی و ورزش نامگذاری شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.