محمود بدلی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آسفالت این میزان از معابر روستایی در آذربایجان‌غربی ۱۷ هزار و ۲۷۵ تن قیر یارانه‌ای به ارزش ۶۵۰ میلیارد ریال استفاده شده‌است.

وی بیان کرد: از این تعداد روستای آسفالت‌ شده ۱۳۲ روستا جدید و بقیه از طرح‌های نیمه‌تمام آسفالت روستایی سال‌گذشته است. 

وی با بیان اینکه با آسفالت این میزان معابر روستایی، تعداد روستاهای برخوردار از معابر آسفالته در این استان به ۴۰۰ روستا رسید اظهار داشت: در حال‌ حاضر چهار میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع از معابر عمومی داخل روستاهای آذربایجان‌غربی آسفالت شده‌است.

وی گفت: از مجموع ۲ هزار و ۸۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در آذربایجان‌غربی که نقشه طرح هادی آنها تهیه شده، در ۶۸۰ روستا طرح هادی و ساماندهی معابر اجرا و تکمیل شده‌است که با آسفالت معابر این تعداد روستا، شمار روستاهای بهره‌مند از این طرح امسال از ۲۷ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافته‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی همچنین از اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس این طرح مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات برای نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن در بافت‌های فرسوده شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به متقاضیان پرداخت خواهدشد.

بدلی اضافه‌کرد: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰، حدود هفتاد درصد مسکن‌های روستایی در آذربایجان‌غربی مقاوم‌سازی شود.

در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۸۲ روستا از آنها بالای ۲۰ خانوار است؛ این استان مرزی دارای سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر جمعیت است که ۳۴.۶ درصد از آن در مناطق روستایی و ۶۵.۴ درصد در مناطق شهری سکونت دارند.

۷۵۱۴/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.