حسن جلالی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان، ۵۵۰ تن مربوط به زنبورداران مهاجر و ۱۷۵ تن نیز مربوط به زنبورداران بومی این شهرستان است.

وی اضافه کرد: این زنبورداران از اول خرداد سال جاری در قالب کندوهای مدرن و سنتی با هدف تولید عسل مرغوب در سطح ۷۵ هزار هکتار از مراتع سرسبز چالدران مستقر شده‌اند.

وی متوسط برداشت از هر کندو حدود ۲۵ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۵۰ زنبوردار بومی در این شهرستان در عرصه تولید عسل مشغول فعالیت هستند.

جلالی گفت: امسال حضور زنبورداران شهرستان‌های شمال استان در مراتع ییلاقی چالدران در مقایسه با سال گذشته ۱۷ درصد بیشتر شده است.

چالدران از شهرهای شمالی آذربایجان‌غربی است که به علت دارا بودن مراتع سرسبز، بسیاری از زنبورداران شمال استان و حتی استان‌های همجوار، در ایام تابستان این شهرستان را برای تولید عسل انتخاب می‌کنند.

آذربایجان‌غربی سالانه با تولید بیش از ۲۱ هزار تن عسل و داشتن بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار کندو، مقام اول کشوری را از لحاظ تعداد کندو و تولید عسل به خود اختصاص داده است.
هم‌اکنون ۲۷ درصد عسل کشور در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود؛ این استان با دارا بودن یک میلیون و ۴۳ هزار کندوی مدرن و ۷۶ هزار کندوی بومی، رتبه اول کشور را از نظر تعداد کندوی مدرن را نیز در اختیار دارد.

۸۱۳۷/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.