سرهنگ رضا ظهیریان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی شکایت چندنفر از متصدیان فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی از استان‌های مختلف کشور به پلیس آگاهی مهاباد مبنی بر کلاهبرداری از آنان با چک‌های بلامحل، موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد : کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی‌های همه‌جانبه و تحقیقات پلیسی با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند متهمان را که با تشکیل شبکه‌ای پنج نفره و صدور چک‌های بلامحل و فاقد اصالت از شاکیان کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی کنند.

وی اضافه کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به خرید قطعات خودرو، مواد غذایی و پروتئینی و لوازم خانگی از چندین فروشگاه در سراسر کشور با صدور چک‌های بلامحل و فاقد اصالت اعتراف کردند.

وی افزود: پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و به دستگاه قضایی این شهرستان ارجاع داده شد.

 فرمانده انتظامی مهاباد با اشاره به اینکه کلاهبرداری با چک‌های جعلی، فاقد اصالت و بلامحل از متداول‌ترین روش‌های کلاهبرداری است، به مردم توصیه کرد: از دریافت چک‌هایی که صادر کننده آن ناشناس است خودداری و در معامله با چک از بانک مربوطه، کامل بودن مشخصات، موجودی و اصالت چک را استعلام کنند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.