به گزارش ایرنا، رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد در جشن ورودی نخستین دوره دانشجویان دانشکده پرستاری مهاباد اظهار داشت: کلاس‌های تئوری دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ به صورت موقت و تا تکمیل شدن دانشکده پرستاری در آموزشگاه بهورزی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: کلاس‌های عملی نیز در بیمارستان امام خمینی(ره) تشکیل می‌شود و برای کلاس‌های آزمایشگاهی و کارگاهی قرارداد همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد بسته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تکمیل شدن ساختمان دانشکده پرستاری این شهرستان، از سال آینده و با ورود دانشجویان جدید محل برگزاری کلاس‌ها به ساختمان جدید منتقل شود و دانشجویان در این مدت به غیر از درس و حضور در کلاس‌های آموزشی دغدغه دیگری نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ساخت این دانشکده از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است ادامه داد: مراحل تاسیس این دانشکده از جمله بخش‌های سالن اجتماعات، ۱۵ اتاق ویژه اساتید، ۱۰ کلاس درس، سالن مطالعه و مخزن کتاب، انتشارات، امور اداری، آموزشی و مالی، انبار، سایت رایانه، نمازخانه و آمفی تئاتر به اتمام رسیده است.

«بهزاد»، گفت: دانشکده پرستاری مهاباد که در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ متر مربع در حال احداث است پیشتر مقرر شده بود تا دانشکده علوم اجتماعی باشد اما با پیگیری انجام شده به ساختمان پیراپزشکی و در نهایت به مجتمع عالی سلامت و دانشکده پرستاری تغییر یافت.

در ادامه این نشست دانشجویان جدید این دانشکده مسایل و مشکلات خود در زمینه محل اسکان و خوابگاه، برگزاری کلاس‌ها و تجهیزات موردنیاز را بیان کردند و در پایان مسوولان با اهدای شاخه گل این دانشجویان را برای ورود به نخستین کلاس‌های درس خود بدرقه کردند.

دانشکده پرستاری مهاباد برای نخستین بار، امسال با ظرفیت ۲۲ نفر از طریق کنکور سراسری در رشته پرستاری دانشجو جذب کرد.

مهاباد قطب درمانی جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و در حال حاضر ۲ بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی دولتی و ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی در حال احداث است.

هم‌اکنون سه دانشکده فعال پرستاری در استان آذربایجان‌غربی در شهرستان‌های بوکان، خوی و ارومیه وجود دارد.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.