علی عبدالرحیمی روز دوشنبه در آئین بازگشایی مدارس منطقه آزاد ماکو افزود: خداوند علم مطلق است و برای رسیدن به منزلت الهی و انسانی باید در مسیر علم حرکت کرد.

فرماندار ماکو نیز در این آئین بر اهمیت دانش و علم روز در دنیای امروزی تاکید کرد و ادامه داد: جامعه ما تنها به دکتر و مهندس نیاز ندارد بلکه نیاز امروز جامعه ما بیشتر به تکنولوژی و کار با بازار جهانی است.

حسین عباسی گفت: آموزش و پرورش مخرج مشترک توسعه تمام کشورها بوده و بر تمام شئون جامعه تاثیرگذار است.

امام جمعه ماکو نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در جنگ نرم، دشمن اخلاق و فکر جوانان ما را هدف قرار داده است، گفت: برای مقابله با هجوم دشمنان و استکبار به‌عنوان شیطان بزرگ باید با مراجعه به قرآن مقاومت کرد.

حجت الاسلام سید محمد هاشمی ادامه داد: دشمن بعد از اینکه دید در جنگ نظامی، اقتصادی و ترور دانشمندان ایرانی نمی تواند موفقیت حاصل کند به تهاجم فرهنگی روی آورده و می خواهد از طریق بدحجابی به جوانان ضربه بزند.

به گفته رئیس آموزش و پرورش ماکو امسال بیش از ۱۹ هزار دانش آموز سال تحصیلی خود را در مدارس ماکو آغاز می کنند.

اکبر باباپور اضافه کرد: از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۱۵ دانش آموز ابتدایی در ۵۳۲ کلاس درس، چهارهزار و ۳۸۶ دانش آموز متوسطه اول در ۱۷۱ کلاس درس و ۲ هزار و ۹۲۷ دانش آموز متوسطه دوم در ۱۴۵ کلاس درس در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل می شوند.

در پایان زنگ مهر ماکو در مدرسه نرجس خاتون با حضور مسوولان منطقه آزاد نواخته شد.

ماکو یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی که در محدوده منطقه آزاد ماکو واقع شده است.

۷۱۳۲/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.